روغن کرچک چیست؟ آشنایی با ویژگی های فوق العاده روغن کرچک برای پوست

در پاسخ به سوال روغن کرچک چیست؟ باید بگوییم که روغن کرچک یک روغن گیاهی شفاف است. رنگ این روغن زرد می باشد و از دانه‌های گیاه کرچک استخراج می‌شود. روغن کرچک حدود 90 درصد از اسید ریسینولئیک را تشکیل میدهد. این ماده یک اسید چرب قوی است. می‌توان گفت که روغن کرچک به طور گسترده در زمینه تولید لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. آمارها حاکی از آن است که در سال 2002 حدود 900 محصول مراقبت پوست با روغن کر چک تولید شده است. قیمت این محصولات در مقایسه با خرید روغن کرچک کاملا مقرون به صرفه می باشد. با توجه به فواید گسترده روغن کرچک برای پوست و مو امروز قصد داریم تا نگاهی کلی به این موضوع بیندازیم و در پایان به معرفی چند محصول کاربردی حاوی روغن کرچک نیز خواهیم پرداخت. برای تجربه زیبایی آسان و کم هزینه تا انتهای این مطلب از رز سفید ما را همراهی کنید.

دسترسی سریع به مطالب

    فواید استفاده از روغن کرچک برای پوست

    حال که دانستیم روغن کرچک چیست؟ نوبت به بررسی خواص روغن کرچک برای پوست می رسد. روغن کرچک یکی از مهم ترین روغنهایی است که می توان از آن برای مراقبت از پوست استفاده کرد، زیرا حاوی ویتامین های زیادی است که پوست را تقویت می کند. این روغن گیاهی از دانه های روغن کرچک استخراج می شود و در بسیاری از کشورها به خصوص آفریقا، هند و آمریکای جنوبی کشت می شود. در بخش زیر به صورت موردی برخی از خواص روغن کرچک را ببینید و در ادامه برخی از موارد را به صورت کامل توضیح خواهیم داد:

    • درمان آرتروز
    • تقویت و رشد مو
    • درمان آکنه
    • مرطوب کننده پوست
    • پاک کننده عمیق
    • بهبود عملکرد ایمنی
    • از بین بردن خطوط زیبا و چین و چروک
    • کاهش تورم و التهاب
    • پشتیبانی از سیستم لنفاوی
    • افزایش گردش خون
    • درمان زخم ها
    • کاهش دردهای قاعدگی

    جلوگیری از ایجاد چین و چروک

    روغن کرچک به درمان چین و چروک های ناشی از افزایش سن کمک می کند. این روغن حاوی آنتی اکسیدان هایی است که چین و چروک ها را کاهش می دهد و همچنین نقش مرطوب کننده ای قوی را ایفا می کند تا پوست جوان و سالم به نظر برسد.

    خلاص شدن از شر آکنه

    استفاده صحیح از روغن کرچک منجر به خلاص شدن از شر آکنه و لک های ناشی از آن میشود. این روغن برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی پوست بهترین گزینه است.

    مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست

    روغن کرچک یک روغن مهم برای درمان پوست های خشک است. این روغن به عنوان یک مرطوب کننده مهم برای پوست های خشک عمل می کند، همچنین می توان آن را به نسبت مساوی با روغن نارگیل به عنوان درمانی برای پوست های خشک مخلوط کرد.

    درمان آفتاب سوختگی

    روغن کرچک آفتاب سوختگی را درمان می کند، زیرا حاوی ضد التهاب است و به عنوان یک محافظ مهم در برابر نور مضر خورشید عمل می کند.

    مرطوب کننده ی طبیعی پوست

    اسید های چرب موجود در روغن کرچک به راحتی به پوست نفوذ کرده و باعث آبرسانی عمیق پوست می‌شود. استفاده از روغن کرچک یک روش ارزان و سریع برای آبرسانی عمیق پوست است.

    درمان لک و زخم پوستی

    روغن کرچک حاوی اسید های چرب و امگا 3 است از این رو در درمان لک های پوستی و زخم های پوستی بسیار مفید است و به عنوان یک راحل بدون ضرر به شما پیشنهاد می‌شود.

    درمان آفتاب سوختگی

    از روغن کرچک به عنوان یک ضد التهاب بسیار قوی یاد می‌شود. از این رو از روغن کرچک می‌توانید به عنوان یک درمان اساسی برای آفتاب سوختگی استفاده کرد.

    پاکسازی پوست

    روغن کرچک می تواند به عنوان یک پاک کننده مهم برای صورت استفاده شود. زیرا این روغن جوش ها را از بین می برد و تمام سلول های مرده پوست با استفاده از آن از پوست جدا می شوند.

    فواید روغن جوجوبا را در مقاله “روغن جوجوبا چیست” مطالعه کنید و با محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی این روغن بی‌نظیر آشنا شوید.

    فواید روغن کرچک برای سلامت مو

    این روغن عمدتاً از اسیدهای چرب و ویتامین E تشکیل شده است که به ویژه برای سلامت و رشد مو سر، ابرو و مژه بسیار ضروری است. مهمترین فواید روغن کرچک که به طور موثر در برابر مشکلات مو استفاده می شود به شرح زیر است:

    • مرطوب کننده و درخشان کننده آن
    • افزایش رشد مو
    • پیشگیری از ریزش مو
    • درمان شکستگی و وزی مو
    • درمان خشکی پوست سر و مشکلات ناشی از آن مانند شوره سر
    • ضد التهاب و ضد قارچ برای مو

    نکته : این روغن را با مخلوطی از انواع دیگر روغن های مفید برای مو مانند: روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن آووکادو استفاده کنید و هفته ای دو بار به عنوان ماسک مو بر پوست سر اعمال کنید.

    خواص روغن کرچک برای موی سر

    اگر مشکل شوره سر دارید، قطعا روغن کرچک یکی از بهترین گزینه برای شما است. از دیگر فواید این روغن گیاهی بی‌نظیر می‌توان به افزایش گردش خون در پوست و در نتیجه افزایش رشد مو اشاره کرد. از دیگر فواید این روغن به صورت خلاصه می‌توان به؛ جلوگیری از سفید شدن مو ها و آبرسانی قوی مو اشاره کرد.

    فواید روغن کرچک برای مژه

    دانستیم که روغن کرچک فواید زیادی برای تقویت مو و فولیکول‌های آن دارد. با این حساب میتوان گفت که اثرات مشابهی روی مژه‌ها و ابروها نیز دارد. روغن کرچک به تقویت و رشد موهای مژه و ابرو کمک می کند. این روغن حاوی اسیدهای چرب مانند اسیدهای امگا است که در مبارزه با باکتری ها و قارچ ها و محافظت از فولیکول های مو نقش مهمی را ایفا می کند.

    خواص روغن کرچک برای ابرو

    همانطور که گفته شد روغن کرچک حاوی آنتی اکسیدان و اسید های چرب است، که این مواد به تقویت فولیکول موی ابرو کمک بسیار زیادی می‌کند.

    سوالات پرتکرار در رابطه با روعن کرچک

    در این بخش سوالات پرتکرار شما در رابطه با روغن کرچک را پاسخ خواهید داد. پس از مطالعه این بخش و در صورت ایجاد سوال برای شما حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    1- آیا روغن کرچک لایه بردار است؟ بله. یکی از فواید اصلی روغن کرچک لایه برداری از پوست است. برای لایه برداری پوست با کمک روغن کرچک کافی است یک پنبه را آغشته به روغن کرچک کنید و روی پوست خود بمالید تا سلول های مرده پوست شما از بین برود.

    2- روغن کرچک برای چشم مفید است؟ یکی از فواید روغن کرچک، رفع سیاهی و پف دور چشم است. برای انجام این کار می‌توانید شب قبل از خواب پنبه ای را آغشته به روغن کرچک کنید و دور چشم های خود بکشید.

    بهترین محصولات مراقبتی حاوی روغن کرچک

    در ادامه 4 مورد از بهترین محصولات مراقبت از پوست حاوی روغن کرچک به شما معرفی خواهد شد. برای خرید دیگر محصولات مراقبت از پوست نیز می‌توانید به فروشگاه رز سفید مراجعه کنید و با کمک مشاوران ما بهترین محصول مراقبتی مطابق با نیاز خود را خریداری کنید.

    پچ ضد تیرگی زیر چشم لانژه مدل lifting مناسب سنین بالای 20 سال بسته ۱۶ عددی

    پچ زیر چشم لانژه از بهترین محصولات ضد لک و ضدتیرگی است. این محصول حاوی ترکیبات تغذیه کننده است که با استفاده از آن میتوانید شاهد کاهش چشمگیر علائم پیری پوست در پوستتان گردید. این پچ از ترکیبات مفیدی مانند روغن کرچک و عصاره آلوئه ورا تشکیل شده است. زمانی که آن را بر زیر چشم خود اعمال میکنید پوست این نواحی از صورت آبرسانی می شود و چین و چروک های ریز آن در کوتاه مدت از بین می برد. روغن کرچک موجود در این محصول از خاصیت التیام بخشی و تصفیه کنندگی بالایی برای چشم برخوردار است و به درمان تحریکات چشمی کمک شایانی میکند. همچنین لک های تیره را در کمترین زمان محو می کند.

    فوم شستشو صورت بایومارین مدل AQUA PURE مناسب انواع پوست حجم 150 میل

    فوم شستشو صورت بایومارین یکی دیگر از محصولات مفید برای پاکسازی پوست است. این محصول حاوی روغن کرچک، عصاره جلبک دریایی، عصاره پلانکتون، نمک دریایی و … است. با انتخاب این فوم به خوبی میتوانید آرایش پوستتان و آلودگی ها را از روی پوست پاک کنید. همچنین بعد از مصرف این محصول شاهد بسته شدن منافذ پوست و یکدست شدن آن خواهید بود.

    بالم لب مرطوب کننده هیدرودرم مناسب لب های خشک و آسیب دیده حجم ۴۵ گرم

    لب ها از مهم ترین عضو صورت هستند برای مراقبت از آنها استفاده از بالم لب مرطوب کننده هیدرودرم بهترین گزینه است. روغن کرچک موجود در این محصول به درمان خشکی پوست لب کمک زیادی می کند. به علاوه بالم لب هیدرودرم شامل ترکیبات دیگری مانند روغن آلوئه ورا، روغن کالاندولا، روغن هسته انگور، شیرین بیان و گلیسیرین است. استفاده از بالم لب هیدرودرم به تقویت پوست لب کمک کرده و از ترک خوردگی یا پوسته پوسته شدن آن ها جلوگیری می کند.

    ماسک آبرسان صورت ورقه ای دیگنیتی مدل Avocado مناسب انواع پوست

    ماسک صورت ورقه ای دیگنیتی مدل Avocado  از محصولات معتبر در جهت آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست است. این ماسک حاوی روغن کرچک است و به شادابی و شفافیت پوست کمک شایانی می کند. در طی استفاده از ماسک دیگنیتی شاهد کاهش جوش و آکنه صورتتان می شوید. این محصول ضدالتهاب بوده و برای پوستهای حساس گزینه مناسبی است.

    پن شستشوی فولیکا مدل ACNE CONTROL مناسب پوست های چرب و جوشدار حجم 100 گرم

    پاکسازی پوست با استفاده از پن شستشوی فولیکا مدل  ACNE CONTROL به سهولت امکان پذیر است. این محصول برای استفاده پوستهای چرب و جوشدار بهترین گزینه است. از ترکیبات اصلی این پن شستشو میتوان به روغن کرچک، گلیسیرین و نشاسته ذرت اشاره کرد. این محصول برای درمان جوش های سرسیاه و سرسفید بهترین گزینه است زیرا از خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی بالایی برخوردار است. همچنین تحریکات پوستی را به خوبی بهبود می بخشد.

    جمع بندی

    امروز در مجله زیبایی رز سفید نگاهی کلی به مباحثی مانند روغن کرچک چیست؟ خواص روغن کرچک برای پوست و مو انداختیم. دانستیم که روغن کرچک حاوی اسیدهای چربی مانند امگا 3 است و از ویتامین های ضروری برای تقویت و بازسازی سلول های پوست برخوردار است. علاوه بر پوست این روغن برای رشد و تقویت موهای سر، ابرو و مژه ها نیز سودمند است.

    شما چه تجربه ای درباره استفاده از روغن کرچک برای پوست خود دارید؟ نظرتان درباره مقاله ارائه شده در این زمینه چیست؟ پاسخ سوالات خود را میتوانید در بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید.