تاثیر معجزه آسای خواب شبانه بر پوست صورت

شایع‌ترین مشکلی که اکثر مرد‌‌م د‌‌ر مورد‌‌ خواب با آن د‌‌رگیر هستند‌‌ حفظ و نگهد‌‌اری یک د‌‌وره منظم خواب و بید‌‌اری است مطالعات نشان می‌د‌‌هد‌‌ که هورمون خواب یا ملاتونین د‌‌ر جوان ماند‌‌ن و طراوت پوست کاملاً مؤثر است. به طور متوسط ۵/۷ تا ۵/۸ ساعت خواب برای هر فرد‌‌ نیاز است و کمتر از ۶ ساعت خوابید‌‌ن د‌‌ر شبانه‌روز به معنای کم‌خوابی است البته نیاز به خواب به عوامل مختلفی بستگی د‌‌ارد.

دسترسی سریع به مطالب

    تاثیر خواب بر پوست

    تاثیر کمبود خواب بر زیبایی

    یک مطالعه سوئدی نشان داد که کمبود خواب  بر روی زیبایی ایجاد می کند. تغییرات به وجود آمده در اثر کم خوابی به راحتی قابل مشاهده است. به طور کلی این افراد دارای پوستی کدر، پلک های افتاده و چشم های قرمز می باشند.

    تاثیر موقعیت خواب بر زیبایی

    برخی از افراد معتقد هستند که خوابیدن به پشت از چروک شدن پوست جلوگیری می کند. آکادمی تخصصی پوست و مو آمریکا نشان می دهد که خوابیدن در حالتی که صورتتان بر روی بالش قرار گیرد منجر به چروک می شود. آن ها برای جلوگیری از چین و چروک پیشنهاد می کنند که به پشت بخوابید.

    خواب و آبرسانی به پوست

    خواب به طور موقت باعث کاهش چین و چروک در گردن و صورت می شود. استراحت و دراز کشیدن شاید بتواند اثر مشابهی شبیه عمل های صاف کردن چین و چروک داشته باشد. برخی از لوازم های آرایشی نیز با بیشتر مرطوب کردن پوست صورتتان، چین و چروک را به طور موقت از بین می برند. در واقع خواب یک مرطوب کننده طبیعی است و تعریق در هنگام خواب یک درمانگر طبیعی پوست می باشد.

    نقش استرس بر خواب و زیبایی

    استرس می تواند اثرات بسیار مضری بر روی پوست صورت داشته باشد. استرس به یکپارچگی کلاژن در پوست آسیب می رساند. کمبود خواب استرس را در بدن بیشترکرده وبه ظاهر ناسالم منجر می گردد.

    مسلما با دانستن موارد فوق، به اهمیت خواب و تاثیر معجزه آسای خواب بر زیبایی پی خواهید برد. تمامی این موارد در صورت بهره بردن از خواب خوب و باکیفیت فراهم خواهد شد. برای تجربه یک خواب با کیفیت نیاز به بهره بردن از بهترین تشک و بهترین بالش می باشد.تشک و بالش نقش کلیدی در به خواب رفتن شما، جلوگیری از بی خوابی و خواب با کیفیت دارند. انتخاب تشک طبی و بالش مناسب که راحتی شما در آن تامین شده باشد، خواب راحتی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

    خواب فرصتی برای داشتن صورتی بدون آکنه و التهاب

    زمانی که خواب هستیم، کل بدن از جمله پوست در حال استراحت است. اگر به میزان کافی استراحت نکنیم، آسیب دیدگی و التهاب پوست به خوبی بهبود نمی یابند.کمبود خواب ممکن است در روند بهبود زخم اختلال ایجاد کند، التهاب در پوست را افزایش دهد و حتی به بروز آکنه منجر شود.

    کمبود خواب موجب  قرمزی چشم ها و سیاهی زیر چشمی شود

    کبودی زیر چشم

    برخی از نشانه های آشکار کمبود خواب شامل قرمزی چشم ها و سیاهی زیر چشم می شوند. زمانی که به میزان کافی نمی خوابید، چشم های شما قرمزتر و متورتر می شوند، حلقه های تیره زیر چشم ها شکل گرفته و پوست رنگ پریده‌تر به نظر می رسد.

    سیاهی زیر چشم ممکن است تا حدی با ژنتیک در ارتباط باشد (سیاهرگ های زیر چشم ها معمولا در افرادی با پوست روشن‌تر مشهودتر هستند)، اما کمبود خواب می تواند آن را تشدید کند زیرا موجب جمع شدن خون در رگ های زیر چشم ها می شود. تجمع مایع می تواند موجب پف نیز شود.

    آب‌رسانی پوست خود‌‌ را خصوصاً شب‌ها فراموش نکنید‌‌.

    آب رسانی پوست

    برای آب‌رسانی به پوست لایه نازکی مرطوب‌کنند‌‌ه که حاوی ماد‌‌ه مرطوب‌کنند‌‌ه هیالورونیک اسید‌‌ و گلسیرین می‌باشد‌‌ و باعث حفظ آب پوست می‌گرد‌‌د‌‌ را به پوست خود‌‌ قبل از خواب بزنید‌‌ و با این کار د‌‌ر هنگام خواب به حفظ حالت ارتجاعی پوست خود‌‌ و بازگرد‌‌اند‌‌ن رطوبت از د‌‌ست رفته صورت د‌‌ر طی روز کمک می‌کنید‌‌ و باعث تاثیر معجزه آسای خواب می شود.