توصیه های مهم برای مراقبت و حفظ زیبایی پوست مردان

مردان بیشتری دنبال داشتن پوست سالم و جوان تر هستند، و این باعث می شود انسان ها زمان خوبی برای ارزیابی مراقبت های پوستی خود داشته باشند و اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی مراقبت از بدن خود که بزرگترین ارگان بدنشان است را کسب کنند.

دسترسی سریع به مطالب

    قبل از نکات بهتر است جنس پوست مردان را بشناسید

    • پوست های حساس ممکن است پس از استفاده از محصول، بسوزد یا باعث گزش و خارش شود.
    • پوست طبیعی روشن و صاف است، اما حساس نیست.
    • پوست خشک پوسته پوسته است، می خارد یا خشن است.
    • پوست چرب براق و چرب است.
    • پوست ترکیبی در بعضی مناطقی خشک و در بعضی مناطق دیگر چرب است.
    • فهمیدن نوع پوستتان به شما کمک خواهد کرد تا چگونگی مراقبت از پوست را بیاموزید و محصولات مراقبتی مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

     گام مهم برای مراقبت از پوست آقایان

    شستن صورت

    ۱. تمیز کردن پوست

    نکته‌ای که برخی از آقایان به درستی رعایت می‌کنند این است که هر روز صبح صورت خود را نمی‌شویند! شستن بیش از حد، چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد.

    ولی رعایت این نکته تنها زمانی جواب می‌دهد که هر شب صورت خود را بشویید. تمیز کردن پوست شب‌ها قبل از خواب بسیار مهم است، چرا که نباید اجازه دهیم آلودگی و کثیفی در طول شب جذب منافذ پوست شود.

    دکتر کوان توصیه می‌کند برای کاش چربی سطح پوست، قبل از اصلاح صورت از شوینده‌های فومی ملایم استفاده کنید. در صورتی که پوست حساسی ندارید می‌توانید گاهی اوقات از شوینده‌ی صورت لایه‌بردار نیز استفاده کنید تا یک اصلاح بهتر و فوق‌العاده تمیز را تجربه کنید.

    ترمیم پوست

    ۲. ترمیم کردن پوست

      پوست ما به دلیل استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد در طول زمان در معرض آسیب قرار دارد. استرس اکسیداتیو به زبان  ساده واکنش منفی بدن ما به عوامل مخربی است که برخی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید.

    • آلودگی هوا
    • دود سیگار
    • مواد شیمیایی صنعتی
    • اشعه‌ی فرابنفش

    سرم‌های آنتی‌اکسیدان مثل سرم ویتامین C برای کاهش این آسیب‌ها بسیار مناسب است و استفاده از آن باید صبح‌ها به عنوان یک نرم‌کننده در برنامه روزانه شما قرار داشته باشد. در صورتی که صبح‌ها صورت خود را اصلاح می‌کنید، بعد از اصلاح صورت از سرم استفاده کنید

     

    پوست آقایان

    ۳. مرطوب کردن و محافظت از پوست

    صبح‌ها در کنار سرم آنتی‌اکسیدان از کرم مرطوب‌کننده‌ای که حداقل SPF 30 داشته باشد هم استفاده کنید. کرم ضدآفتاب فقط برای ساحل یا ورزش‌های بیرون از سالن نیست. بودن در معرض نور آفتاب در طول روز هنگامی که در خیابان قدیم می‌زنید یا هنگامی که در تراس خانه استراحت می‌کنید، چین و چرک صورت را افزایش می‌دهد و باعث آسیب به پوست می‌شود. اما برای شب باید از یک مرطوب‌کننده‌ی سبک و بدون ضدآفتاب استفاده کنید.

     

    محصولات پوست

    4-انتخاب صحیح محصولات مراقبت از پوست آقایان

    این روزها محصولات بسیار متنوعی برای آقایان در بازار وجود دارد. شاید صنعت محصولات مراقبت از پوست ویژه‌ی آقایان هیچ وقت تا این حد رونق نداشته است. این رونق بسیار خوب است ولی شاید باعث شود به دلیل هجوم محصولات مختلف برای انتخاب صحیح دچار سردرگمی شوید. در ادامه چند نکته را که هنگام انتخاب باید به یاد داشته باشید مطرح می‌کنیم.

    محصولات متنوعی برای آقایانی که به سلامت و ظاهر خود اهمیت می‌دهند وجود دارد؛ از روغن‌های گران‌قیمت مخصوص ریش و کرم دور چشم بگیرید تا بالم‌های لب جمع و جور و کوچک. کمپانی‌های تولیدکننده‌ی لوازم بهداشتی و آرایشی امروزه بیشتر از هر وقت دیگری محصولات مخصوص آقایان تولید می‌کنند. اما همین تنوع محصول ممکن است انتخاب را برای شما دشوار کند. در اینجا چند نکته‌ی مهم را که باید قبل از خرید لوازم بهداشتی برای آقایان در نظر داشته باشید به شما یاد می‌دهیم.

     

     

    ۱. نوع پوست خود را بشناسید

    انواع پوست آقایان

    به دلیل تاثیر هورمون تستوسترون، آقایان اغلب پوست ضخیم‌تر و چرب‌تری نسبت به خانم‌ها دارند. از این رو اکثر محصولات مراقبت از پوست آقایان طوری طراحی شده‌اند که فاقد چربی باشند و چربی اضافی پوست را از بین ببرند. اما اگر پوست خشک و پوسته پوسته دارید، دقت کنید که حتما محصولات مناسب برای پوست خشک تهیه کنید. دکتر کوان به کسانی که پوست خشک دارند استفاده از پاک‌کننده‌های کرمی و مرطوب‌کننده‌های قوی را توصیه می‌کند.

    برخی افراد هم ممکن است که پوست ترکیبی داشته باشند. پوست ترکیبی به پوستی گفته می‌شود که در برخی نقاط صورت خشک و در برخی نقاط مثل بینی و چانه چرب است. در این صورت باید به دنبال محصولاتی باشید که مشخصا برای پوست‌های ترکیبی ساخته شده‌اند.

     

     

     

    توصیه هایی مهم و موثر برای مراقبت و حفظ زیبایی پوست مردان

    _ روزانه و بعد از ورزش صورت خود را بشویید:

    از آنجایی که صابون معمولی معمولا حاوی مواد سختی است که می تواند باعث خشک شدن پوست شود، صورت خود را با تمیزکننده های صورت ملایم وآب ولرم – نه داغ – بشویید.

    _ مراقب روش اصلاح تان باشید:

    برای برخی از مردان، تیغ های چند تیغه می توانند به خوبی کار کنند و یا پوست شما را خیلی شیک تر کنند.اگر زیاد دچار جوش اصلاح، سوختگی و دچار موهای زاید می شوید، به جای آن از تیغ های تک یا دو تیغه استفاده کنید و در حین تراشیدن پوست خود تکان ندهید.قبل از اینکه اصلاح کنید، پوست و مو خود را مرطوب کنید. استفاده از کرم اصلاح مرطوب کننده و اصلاح در جهت رشد مو را انجام دهید. پس از هر اصلاح آن را بشورید، و بعد از 5 تا 7 مرتبه استفاده کامل، تیغه خود را عوض کنید تا باعث تحریک نشود.

    _ مرطوب کردن روزانه:

    مرطوب کردن با گیر انداختن آب در پوست کار می کند، که می تواند باعث کاهش ظاهر خطوط کم عمق شود و پوست شما شود وپوست را روشن تر و جوان تر می کند.برای گرفتن بهترین نتایج، بلافاصله بعد از حمام کردن، دوش گرفتن و یا اصلاح کردن، در حالی که پوست هنوز مرطوب است، به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

    _ هرزمانی که از خانه بیرون می روید کرم ضد آفتاب بزنید:

    برای جلوگیری از آسیب های خورشید که می تواند منجر به چین و چروک، لکه های پیری و حتی سرطان پوست شود، قبل از خروج منزل، کرم ضد آفتاب را به تمام قسمت های پوست خود، از جمله پوست صورت، گوش، گردن و لب ها اعمال کنید. برای محافظت بهتر، از کرم ضد آفتاب ضد آب استفاده کنید. کرم SPF 30 یا بالاتر را هر دو ساعت یکبار، یا بلافاصله پس از شنا یا عرق کردن مجددا استفاده کنید. شما همچنین می توانید از پوست خود را با کلاه و پوشیدن لباس های محافظ، از جمله عینک های آفتابی محافظت شده با UV محافظت کنید.

    _ پوست را به طور مرتب بررسی کنید:

    لکه های جدید یا جاهایی که خارش دارند، خونریزی می کنند و یا تغییر رنگ دارند، اغلب علائم هشدار دهنده اولیه سرطان پوست هستند.اگر متوجه هر نکته مشکوکی شدید، به دیدن متخصص پوست بروید. مردان بالای 50 سال، خطر ابتلا به بیماری ملانوم، مرگبارترین نوع سرطان پوست، به نسبت جمعیت عمومی را دارند. با این حال، هنگامی در سنین پایین تر گرفته شود یا زوذگد تشخیص داده شود، سرطان پوست بسیار قابل درمان خواهد بود.